ДИСТАНЦІЙНА ОСВІТА СЮТ

Гурток "Судномоделювання"

Керівник гуртка Братищенко Олег Федорович

Онлайн-заняття гуртка 14.01.21

 

Тема заняття "Рятувальні пристрої на судні"

 

Судові рятувальні засоби – це сукупність передбачуваних на судні засобів для спасіння людей у відкритому морі, які підрозділяються на індивідуальні і колективні.

Вимоги до суднових рятувальних засобів та їх використання.

Рятувальний круг – це індивідуальний рятувальний засіб з водоізмещающим наповненням, виготовлене із пінопласту і обшите тканиною із синтетичного волокна, може піддержувати на плаву протягом 24 годин вантаж 14,5 кг, наприклад рівній масі двох чоловік на воді. Має плавучий рятувальний леєр, закріплений по периметру в чотирьох місцях. Покрашений в помаранчевий колір, на круг нанесені назва і порт приписки судна. Рятувальний круг споряджений з кожної сторони смужками із світловидбиваючого матеріалу, розташованими по периметру січення.

Рятувальні жилети – індивідуальні рятувальні засоби з водоізмещающим наповненням або надувні. Надувні мають дві різні камери, котрі надуваються автоматично при занурені у воду і додатково мають пристрої для надування як механічно від балончика, так і ротом. Рятувальний жилет може надягатися будь-якою стороною всередину і закріплюватися обв’язуванням прикріпленою до нього тесьми навколо тулуба людини. При стрибкі у воду з висоти 4,5 м жилет не повинен причиняти пошкоджень потерпілому. Дитячі рятувальні жилети меншого розміру і мають надпис ,, Для дітей ”.

Гідротермо костюми призначені для попередження переохолодження рятующихся або працюючих в холодній воді. Використовуються два типа гідротермо костюмів. Перший (ізолюючий) не володіє плавучістю і потребує надягання поверх гідротермо костюма рятувального жилета. Другий (піддержуючий і ізолюючий) поєднує функції рятувального жилета і гідротермо костюма, він задовольняє наведеним вище вимогам до рятувальних жилетів. Конструкція гідротермо костюма забезпечує можливість не більше ніж за 2 хвилини витягнути його із сумки зберігання і надягти без постороньої допомоги разом з прилягаючою до нього одягу і, якщо потребується, рятувальним жилетом. Гідротермо костюм закриває водонепромокаєме все тіло людини, окрім обличчя.

Рятувальна шлюпка – основний активний колективний рятувальний засіб, призначений для спасіння екіпажа та пасажирів. На нових побудованих судах, як правило, рятувальні шлюпки повинні бути самовостанавлюющого виду, повністю закритими та моторними. Їх двигуни повинні передбачати механічний та ручний запуск, працювати чи автоматично відключатися ( а потім легко запускатися) в перевернутому стані. Швидкість шлюпки у тихій воді з повним комплектом людей та оснащення повинно бути не менше 6 вуз. Судна які знаходяться в експлуатації допускається застосування не самовостанавлюющихся, відкритих та полу закритих рятувальних шлюпок. Рятувальні шлюпки вантажного судна повинні забезпечувати посадку повного числа людей не більше ніж за 3 хвилини з моменту подачі команди на посадку, а також швидку висадку людей із шлюпки.

Пліт – каюта (рятувальний відсік) являється принципово новим рятувальним засобом, котрий дозволяє забезпечити :

- безпечне укриття для членів екіпажу під час пожару, так як має пожарну ізоляцію і окремий пристрій вентиляції;

- евакуацію людей з судна який терпить гибель незалежно від погодних умов при любій посадці судна;

- вільне всплиття з повною кількістю, які рятуються при занурені судна.

Пліт – каюта встановлюється в кормовій частині крупнотонажного судна, вміщує весь екіпаж (до 40 чол.), після оддачі кріплення скидається у воду ( з висоти до 22,5 м). Форма кілевої частини розрахована так, щоб вектор тормозіння при вході її у воду відхиляється приблизно на 40 градусів від вертикалі. Це демпфірує удар об воду і забезпечує всплиття в стороні від судна. Надувний рятувальний пліт в даний час являється  другим основним рятувальним засобом після рятувальної шлюпки, а на малих судах – і основною формою рятувального устаткування. Виготовляються плоти різних розмірів місткістю від 6 до 25 чол.

Для відводу пасивних рятувальних засобів і збору їх разом використовують рятувальні боти або моторні рятувальні шлюпки. Якщо пліт не може самостійно відійти від завітряного борту і немає поблизу активного рятувального засобу, потрібно, використовуючи весла, зміститися до найближчої кінцівки судна. Пройшовши її, пліт швидше відпливе під дією вітру. В період всього перебування на рятувальному плоту приймаються міри по збереженню його устойчивості. З цією метою всі люди повинні знаходитися на днищі плоту, а не на банке і не на камерах плавучості ( навіть якщо на днище всередині плоту є вода). Збереженню отойчивості способствують також плавучі якоря.

У цьому відео ви побачите, що таке спуск шлюпки на воду під час навчальної тривоги. Приємного перегляду!

 

Після вивчення матеріалу, перегляду навчальних відео, будь ласка, дайте відповідь на питання для самоконтролю.

Питання для самоконтролю:

Для чого потрібні на судні рятувальні засоби?

З якими індивідуальними і колективними рятувальними засобами ти ознайомився?

Що тебе зацікавило у відіофільмі?

 

 

 

 

 

 

 

 

close