Конспект відкритого заняття судномодельного гуртка

Відкрити "Самоаналіз відкритого заняття судномодельного гуртка"

Тема заняття: «Виготовлення рятувальних пристроїв моделей».

Мета заняття (навчальна, розвивальна, виховна)

Навчальна мета:

         Вивчення будови і призначення рятувальних пристроїв моделі.

Розвивальна мета:

         Виготовлення рятувальних пристроїв моделі дає можливість гуртківцям розвивати навички по кресленню та вміння роботи з різними інструментами.

Виховна мета:

         Виховувати працелюбство і старанність, які необхідні при виготовленні невеличких деталей, а також ясне розуміння важливості рятувальних пристроїв на судні.

Завдання заняття:

         Вивчити будову, призначення, технологію виготовлення рятувальних пристроїв та виготовити їх.

Методи:

         Словесні (розповідь, бесіда, пояснення, інструктаж).

         Наочні (демонстрація креслень, рисунків, предметів).

         Практичні (практична робота). Створення ситуації успіху.

Тип заняття (комбінований).

Вид заняття (взаємо навчання вихованців, залік).

Форма заняття (при викладанні теоретичного матеріалу-групова, а при практичній роботі-індивідуальна). У гуртку передбачена сумісна робота різновікового складу дітлахів.

Обладнання: моделі, креслення, малюнки.

Інструменти: лобзик, наждаковий папір, дриль, стамеска, напилок, олівець, лінійка…

Матеріали: деревина, фанера.

Очікуваний результат: вихованці повинні навчитися виготовляти рятувальні пристрої та знати їх призначення.

Гуртківці мають знати:

-прийоми роботи з інструментом;

технологію обробки матеріалів, пов'язаних із виготовленням моделей;

правила техніки безпеки.

Вступна частина

Організація гуртківців до роботі у майстерні.

Привітання присутніх.

— повідомлення теми та мети заняття, очікуваних результатів;

— актуалізація опорних знань;

— мотивація навчальної діяльності гуртківців.

Основна частина

— висвітлення керівником матеріалу нової теми;

— оволодіння гуртківцями новими теоретичними та практичними знаннями.

Рятувальний пристрій є одним з основних суднових пристроїв. Це комплекс засобів, необхідних для порятунку пасажирів та екіпажу, комплекс конструкцій для збереження на судні рятувальних засобів.

.        Класифікація рятувальних пристроїв:

пристрій із рятувальними шлюпками;

пристрій із плотами;

пристрій із плавучими приладами;

рятувальні засоби індивідуального користування.

До рятувальних засобів, установлюваним на судні, відносяться рятувальні шлюпки, рятувальні плоти, прилади, які плавають, і рятувальні засоби індивідуального користування (рятувальне коло, нагрудники, жилети.

         Основним рятувальним засобом на морських суднах є шлюпковий пристрій, який включає в себе: шлюпки й катери.

Рятувальні шлюпки на морських суднах установлюють, як правило, на гравітаційних шлюпбалках, що забезпечує спуск шлюпок за борт.

Рятувальні шлюпки, рятувальні плоти і прилади, що плавають, встановлюються таким чином, щоб вони:

         були захищені від дії хвиль за будь-яких умов плавання;

         могли бути безпечно й швидко спущені на воду.

         не перешкоджали використанню інших рятувальних шлюпок, рятувальних плотів і приладів, що плавають;

         забезпечували безпечний збір людей, що знаходяться на судні, на місцях для посадки;

         дозволяли здійснити швидку й безперешкодну посадку людей та спуск шлюпок і плотів в найкоротший термін.

Рятувальні плоти і прилади, що плавають, встановлюють на відкритій палубі судна таким чином, аби забезпечувався швидкий доступ до них і в будь який час вони були готові до використання. Щоб уникнути втрати, їх закріплюють.

Рятувальні кола є на всіх суднах. Їхня кількість визначається типом судна й районом його плавання. Рятувальне коло виготовляють із нейрита, пластинчастого пінопласту або пробки; його зашивають у чохол із парусини, загрунтований і пофарбований. До кола прикріплюється рятувальний леєр. Перетин кола має еліптичну форму. Поверхня кола фарбується жовтогарячою фарбою, стійкою до впливу морської води й нафти.

Практична робота

— залучення учнів до самостійного осмислення нового матеріалу в практичній роботі;

— підведення гуртківців до узагальнень, висновків.

Перед початком практичної роботи керівник з гуртківцями пригадують технологію обробки деревини для одержання круглої форми рятувального кола, а також техніку безпеки при роботі з лобзиком, наждаковим папером і ножицями.

Яка техніка безпеки при роботі з лобзиком?

(Відповіді дітей).

    1. Випилювати лобзиком треба тільки за столом.
    2. На столі кріпиться спеціальне пристосування (хвіст ластівки), на якому розташовується заготовка.
    3. Лобзик тримають так, щоб пилочка знаходилась у вертикальному положенні. Нахил пилочки вперед або в боки не допускається.
    4. Необхідно враховувати, що пилочка для випилювання тонка і при великій силі тиску може зламатися, що може причинити травму.

Технологія виготовлення рятувальної шлюпки та рятувального кола.

Що необхідно для виготовлення рятувального кола?

(Відповіді дітей).

  • На фанері зробити його креслення.
  • Відповідно кресленню зробити по центру кола отвір, за допомогою дрилі і свердла, необхідного діаметру.
  • Із фанери випиляти лобзиком коло, відповідно кресленню.
  • Всі поверхні кола обробити наждаковим папером і круглим напилком (отвір в середині кола).

Рятувальні шлюпки виготовляються з деревини, та фанери за такою технологією:

  • на заготовку, необхідних розмірів, перенести креслення шлюпки;
  • лобзиком випиляти внутрішні та зовнішні обводи шлюпки;
  • на фанеру перенести креслення днища шлюпки, та випиляти лобзиком;
  • до корпусу, за допомогою клею ПВА, приклеїти днище;
  • методом шліфування наждаковим папером і напилком шлюпку довести до потрібної форми;
  • з тонкої деревини (шпону) виготовити банки (сидіння) шлюпки.

Гуртківці виготовляють деталі рятувальної шлюпки і рятувального кола. Під час виконання завдання керівник гуртка доглядає за дітьми, щоб у всіх гуртківців були необхідні інструменти і матеріали. Щоб вихованці не заважали один одному а допомагали словом і ділом молодшим гуртківцям, якщо знадобиться.

Заключна частина

Ось і закінчилось наше заняття. А тепер розкажіть, будь ласка, з чим ви ознайомились та чому навчились на нашому занятті.

(Відповіді дітей).

  • Ми знаємо які бувають рятувальні пристрої, це рятувальне коло та рятувальна шлюпка, для чого вони використовуються.
  • Ми навчились виготовляти рятувальні пристрої.

-Сьогодні ви були молодці! Працювали добре і старанно. Знаєте прийоми роботи з інструментом, правила техніки безпеки. Ви навчилися виготовляти рятувальні пристрої та знаєте їх призначення. Ви вмієте копіювати деталі, користуватися лінійкою та трикутником, вирізувати деталі з паперу та картону ножицями, випилювати деталі з фанери лобзиком.

Можете обробляти фанеру та деревину за допомогою наждачного паперу, напилка, та рубанка, склеювати деталі з паперу, картону, фанери, деревини,

фарбувати моделі.

Інформація, отримана на заняттях гуртка, буде потрібна при виборі професії.

А знання і вміння знадобляться вам у повсякденному дорослому житті.

Підводячи підсумок заняття вчитель разом зі старшими вихованцями перевіряють виконану гуртківцями роботу, і гуртківцям, які в повному обсязі виконали завдання, ставлять залік. Іншим, керівник гуртка, звертає увагу на недоліки, з’ясовує труднощі, з якими вони зіштовхнулися при виконанні роботи, і порадою допомагає їх усунути на наступному занятті.

close