Сайт http://syut-druzhkivka.at.ua/ є офиційним сайтом
позашкільного навчального закладу «Станція юних техніків»
Дружківської міської ради Донецької області
I. Пріоритетні напрямки роботи закладу
Мета: виховання творчої особистості, патріота України, підготовка до життя в умовах ринкової економіки, забезпечення конкурентоздатності на ринку праці.
Шлях досягнення: від створення умов, сприятливих для творчої діяльності дітей та підлітків, до забезпечення їх співробітництва у творчому процесі та самостійній творчості.
Головна ідея: людина народжена для праці; праця складає її земне щастя, праця – кращий охоронець людської моральності, і праця ж повинна бути вихователем людини.
Концептуальні положення: застосування дослідницького підходу спрямоване на становлення у дітей досвіду самостійного пошуку нових знань і використання їх в умовах творчості, на формування нових пізнавальних цінностей і збагачення їх пізнавальної ціннісної орієнтації. Дослідницька практика дітей повинна відповідати науковим методам пізнання, розширювати зміст їхньої освіти й удосконалювати підготовку до майбутньої діяльності.
ІІ. Аналіз реального стану організації освітнього процесу у відповідності до гуманістичної парадигми освіти, статусу специфіки навчального закладу
Суспільне життя у третьому тисячолітті ставить нові вимоги до технічної компетентності людини. Тому діяльність станції юних техніків у розвитку технічної творчості дітей міста набуває все більшої актуальності. У 2016-2017 навчальному році основними напрямками діяльності на яких будується робота гуртків Станції юних техніків є:
- Науково-технічний;
- Спортивно-технічний;
- Художньо-технічний.
Робота педагогічного колективу ПНЗ Станції юних техніків спрямована на подальше удосконалення навчально-виховного процесу і забезпечення умов для всебічного розвитку творчої особистості. Одним з важливіших напрямків роботи колективу є допомога гуртківцям у професійному самовизначенні і творчій самореалізації. Другим важливим напрямком роботи є виховання у підлітків національної свідомості та здорового образу життя.
Аналіз кадрового складу
№ п/п |
Назва (згідно з уставом)
|
Дислокація, населений пункт позашкільного навчального закладу(юридична адреса, контакти, сайт) |
ПІБ керівника і його заступників |
Кількість гуртків |
Контингент (кількість задіяних дітей) |
Забезпечення комп’ютер- ною технікою у % |
|
ПОЗАШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД СТАНЦІЯ ЮНИХ ТЕХНИКІВ ДРУЖКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ |
Місто Дружківка, вул. Космонавтів №40, телефон 0954350784 |
Братищенко О.Ф. |
18 |
270 |
0% |
В міській станції працюють досвідчені педагоги які мають великий досвід роботи з учнями різної вікової категорії.
- Братищенко Олег Федорович – директор станції юних техніків, керівник судномодельного гуртка, має вищу педагогічну освіту, працює з дітьми у позашкільних закладах освіти 33 роки, 7 років – директором.
- Братищенко Ігор Федорович – керівник гуртка космічного моделювання, освіта повна вища, педагогічна. Працює з дітьми у позашкільних закладах освіти 32 роки.
- Архипов Борис Євгенович, керівник ракетомодельного гуртка, освіта вища, педагогічна. Працює з дітьми у позашкільних закладах освіти 33 роки.
- Паньков Віталій Володимирович, керівник гуртка початкового технічного моделювання, освіта вища, педагогічна.
Педагоги які працювали за сумісництвом
- Стьопочкіна Світлана Іванівна, керівник гуртка паперопластики, освіта повна вища, педагогічна. Працює з дітьми у позашкільних закладах освіти 8 років.
- Бурдун Ірина Петрівна, керівник гуртка початкового технічного моделювання, освіта повна вища, педагогічна. Працює з дітьми у позашкільних закладах освіти 6 років.
- Ганевський Сергій Олексійович, керівник гуртка початкового технічного моделювання, освіта повна вища, педагогічна. Працює з дітьми у позашкільних закладах освіти 2 роки.
- Удовиченко Марина Олександрівна, керівник гуртка «виготовлення сувенірів», освіта повна вища, педагогічна. Працює з дітьми у позашкільних закладах освіти 3 роки.
- знайомство гуртківців з різноманітними видами промисловості держави, найбільш поширеними професіями в ході вивчення теоретичних питань.
- формування в учнів уміння та навичок, необхідних для виконання різних трудових завдань, які наближаються до звичайних професій (практична діяльність на заняттях гуртків).
- ознайомлення учнів з вимогами, які пред’являють конкретні професії до загальноосвітніх, технічних та спеціальних знань, вмінь та навичок.
Традиції станції юних техніків
Однією з форм роботи по профорієнтації, методика проведення яких розроблена на станції юних техніків, є традиційний конкурс „Місто майстрів”. Цей конкурс дає можливість дітям перевірити свої здібності в різних видах діяльності і нагоду позмагатися в майстерності і швидкості виконання творчих завдань по улюбленим професійним напрямкам: художника, конструктора, радіоаматора, слюсаря, модельєра, дизайнера, суднобудівника, ракетобудівника. На традиційних підсумкових заняттях, які проводяться на станції юних техніків на прикінці року, кращі учні гуртків захищають свої моделі, прилади, творчі роботи та декоративно-прикладні вироби, аналізуючи етапи своєї діяльності та професійні досягнення. Захищаючи свою творчу роботу необхідно розглянути декілька питань:
- Розповідь про конструкцію моделі (креслення, малюнок);
- Історичні повідомлення про прототип моделі;
- Особливості технології виготовлення моделі;
- Основи професій, уміння і навички які були необхідні для виготовлення моделі;
- Особисті думки від виконаної роботи;
- Участь моделі у виставках, конкурсах і змаганнях.
Ця форма роботи з гуртківцями дає можливість дітям проаналізувати і усвідомити різноманітність тих знань і умінь, а також особистих якостей які необхідні для створення творчої роботи – моделі, приладів та декоративно-прикладних приладів.
Пріоритети у роботі. Технологія трудового навчання як дослідження
Концептуальні положення: застосування дослідницького підходу спрямоване на становлення у дітей досвіду самостійного пошуку нових знань і використання їх в умовах творчості, на формування нових пізнавальних цінностей і збагачення їх пізнавальної ціннісної орієнтації. Дослідницька практика повинна відповідати науковим методам пізнання, розширювати зміст освіти й удосконалювати підготовку до майбутньої діяльності. Основні компоненти навчально-дослідницької діяльності дітей: мотиваційний, змістовий, технічний, результативний.
Основна мета: набуття гуртківцями досвіду дослідницької роботи в трудовій діяльності; розвиток їх інтелектуальних здібностей, дослідницьких умінь і творчого потенціалу й на цій основі формування активної, творчої особистості. Керівники гуртків вивчають та використовують на практиці спадщину видатних українських педагогів – Василя Олександровича Сухомлинського та Антона Павловича Макаренко:
«Людина народжена для праці; праця складає її земне щастя, праця – кращий охоронець людської моральності, і праця ж повинна бути вихователем людини»